9 Ağustos 2015 Pazar

Öz-En Satır Et Lokantası - Yenimuhacir Köyü / Keşan

Keşan’ın tescilli lezzeti “satır et”; Yenimuhacir Köyü ise satır etin merkezlerinden biri olarak kabul ediliyor.



Köyün girişine Öz-En tabela yaptırmış dev bir "Yenimuhacir’e hoş geldiniz” yazısı ve kendi tabelaları tabii. Satır et kadar daha önce Çamlıbel’de içine düştüğüm ciğer sarma yemek için buradayım. Damak zevkine güvendiğim bazı arkadaşlar Çamlıbel’den daha iyi yapıldığı haberini uçurunca burada yememek imkansızdı.

Üst kat aile salonu, giriş kat karışık nizam olarak hizmet veriyor. İki katta da dış alan var; ancak güneş aldığından oldukça sıcaktı. İçerisi daha serin ama içerde de klima yok. Öz-En’in bu serinleme konusunu çözmesi gerekiyor öncelikle.

Biz içeri oturduk. 4’ümüzün 3’ü içiyor; dolayısıyla “ufak” arkadaşımızı yanımıza alarak kayıntıya girdik.

Yoğurt ve salata 5/5



Muazzam. Yoğurt kıvam ve tat; salata malzeme tazeliği ve zeytinyağı kalitesi olarak çok önde. Bunları amansız biçimde gömdük.

Böbrek ve Dalak (5/5)



Baştan bir iştahlandırıcı olarak böbrek ve dalak söyleyelim dedik (tane usulü söyleniyor böbrek 3 TL mesela) ama bu ne muazzam lezzet. Dalak çok iyiydi de; böbrek kendi adıma hayatımda yediğim en güzel böbrekti. Hem doğru pişirilmiş (çiğ kalmamış ama sulu sulu) hem de yumuşacık. Yazarken ağzım sulandı. O kadar güzeldi ki kapanışta yeniden söylemek zorunda kaldım.


Kelle (4/5)



Kelle yediğim en iyi kelle değil; ama kesinlikle lezzetli. Lakin dil yoktu ortada mesela ki genellikle bütün bırakılır; bu tip eksikleri yumuşacık pişmesi ve lezzetiyle kapadı. Kellede önceden piştiği için "ısıtılıp yeniden sunulmuş et" hissi ne kadar az olursa lezzet o derece artıyor bana göre.



Satır Et (tuzlu hali 5/5)



Et çok kaliteli ve satırdan çok iyi geçtiği belli. Ağızda dağılıyor. Tuz dışında hiçbir şey girmez satır ete; ama sanki bu sefer tuz da girmemiş. Yemeğe ek olarak tuz ekmeyen ve mevcut yemeği de az tuzlu tercih eden biri olmama rağmen bana çok tuzsuz geldi; etin altı da çizilememiş doğal olarak. Herkes aynı fikirde olunca bir tane daha “tuzu arttırılmış” rica ettik. Performans olarak %30 yükseldi desem yanlış söylemiş olmam. Nefisti. (Porsiyonu 14 TL civarıydı sanırım)

Ciğer Sarma 3/5



Burada benim için hayal kırıklığı yaratan lezzet ciğer sarmaydı. Önemli beklentim vardı ama lezzet olarak Çamlıbel’in de altında kaldı bana göre. Gaziantep’te yediğimiz ciğer kavurma halini almış ciğer sarmanın içi… Yani karışıma eklenen yağın tadını alamıyorum, sebzeler iri kesilmiş dolayısıyla ciğerin tadını perdeliyorlar; dış zırhı oluşturması gereken kuzu gömleği lezzetli değil; görevini yerine getiremiyor. Bu sebepten ben ciğer sarmaya gireceksem başlıca tercihim Çamlıbel kalmaya devam edecek ne yazık ki.

Pirzola 3/5
                                                   Pirzola ve tavuk satır yan yana 

Üzerinde çok yorumlanacak bir durum yok. Fazlasıyla standarttı. Ekstra bir lezzet vb. bir zevk almadık. Bir kez daha gitsem sipariş etmem; sipariş edecek olsanız da üzmez de güldürmez de bana göre.

Sebzeli Tavuk Satır 4/5

Mali’ye özellikle tavsiye edilince bir denedik. Puanı bonkör tutma sebebim kırmızı et tüketmeyenler. Eğer beyaz et tüketiyorsanız oldukça lezzetli bir satır kebapla karşılaşacaksınız. Tadı tuzu dengede, sebzeler içerde taze; ciğer sarmada bozdukları işi burada düzeltiyorlar.

Sucuk 3/5



Biraz da kalın dilimi sebebiyle bana göre içi pişmemişti. Görünüş enfes ama tattan ben aynı verimi alamadım. Noyan çok beğendi mesela. Sucuk biraz da böyle bir şey.  Ben daha ekşimtırak sucuk seviyorum (Yanturalı gibi) Mali mesela daha baharatlı sever; Noyan bu tarz tok sucuk sevdiği için ona lezzetli geldi. Siz de benzeri tat arıyorsanız deneyebilirsiniz. Bana hitap etmedi.
Hesabın bunca yemeğe uygun geldiğini söyleyebilirim; üstelik ufaklık da vardı işin içinde. Buraya özellikle kalkıp gelir miyim? Sanmıyorum. Ama Keşan tarafından geçiyorsam özellikle böbrek ve satır et için buraya dalabilirim. Çamlıbel de bahçesi ve ciğer sarmasıyla halen önemli bir opsiyon benim için.


Şimdiden afiyet olsun.




3 yorum: